2018-05-19

Dział Obsługi Administracyjno-Finansowo-Gospodarczej

Stanowisko Głównego Księgowego


Kontakt

Renata Przybyłowska, Główny Księgowy

Telefon

29 7614015

Sprawy do załatwienia

Finanse i majątek jednostki.

Zadania

Stanowisko wykonuje w szczególności zadania w zakresie:

  • prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj.:
    • sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym dokumentów finansowo-księgowych;
    • dekretacja dokumentów finansowo-księgowych;
    • prowadzenie ewidencji sprzedaży VAT, sporządzanie deklaracji VAT-7;
  • obsługa wypłaty świadczeń przyznawanych przez Ośrodek;
  • przekazywanie w terminie rzetelnych informacji finansowo-księgowych;
  • przygotowanie projektów planów finansowych oraz sprawozdań z tych planów;
  • terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych, w tym:
    • kompletowanie dokumentów niezbędnych do sporządzania list płac pracowników (umowy o pracę, umowy zlecenia, zwolnienia lekarskie);
    • sporządzanie list płac w systemie komputerowym „Płace Optivum” (listy płac, listy zasiłków ZUS, zestawienia do list płac, kart zasiłkowych);
    • dokonywanie potrąceń składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne;
    • naliczanie i ewidencja zaliczek z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych i terminowe odprowadzanie do Urzędu Skarbowego składek na podatek dochodowy (PIT-4);
    • sporządzanie rozliczeń podatkowych dla pracowników (PIT-11, PIT-8B);
    • bieżąca rejestracja w kartach wynagrodzeń wszelkiego rodzaju wypłat (nagrody jubileuszowe, odprawy, zapomogi, świadczenia z ZFŚS itp.);
    • elektroniczne przekazywanie przelewów dotyczących wynagrodzeń pracowników i potrąceń z płac;
    • obsługa programu „Płatnik” - sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych (rejestrowanie i wyrejestrowywanie pracowników oraz podopiecznych: ZZA, ZCNA, ZUA, ZWUA);
    • sporządzanie dokumentów rozliczeniowych do ZUS: DRA, RCA, RZA, RSA;
    • terminowe przekazywanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych do ZUS.
  • regulowanie zobowiązań (sporządzanie przelewów);
  • sporządzanie sprawozdawczości;
  • prowadzenie i rozliczanie inwentaryzacji oraz prowadzenie ewidencji środków trwałych (amortyzacja, umorzenia itp.);
  • należyte przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów, urządzeń księgowych oraz sprawozdań finansowych;
  • współpraca z działami Ośrodka w celu prawidłowej gospodarki finansowo-księgowej;
  • nadzór finansowo-księgowy nad działami realizującymi zadania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Goworowie;
  • przetwarzanie danych osobowych gromadzonych w związku z realizacją przydzielonych obowiązków pracowniczych oraz zachowanie szczególnej staranności w trakcie wykonywania operacji przetwarzania danych w celu ochrony interesów osób, których one dotyczą zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych;
  • inne zadania zlecone przez Kierownika.

Stanowisko ds. kancelaryjnych i kadrowych


Kontakt

Aneta Korzeniak, Pracownik ds. kancelaryjnych i kadrowych - sekretarka

Telefon

29 7614015

Sprawy do załatwienia

Oferty pracy.

Zadania

Stanowisko wykonuje w szczególności zadania w zakresie:

  • prowadzenie książek korespondencyjnych, ewidencjonowanie przesyłek, wysyłanie korespondencji, przyjmowanie i wysyłanie faksów i telefonów, wysyłanie decyzji, obsługa poczty elektronicznej,
  • nadzór nad sprawami administracyjno-gospodarczymi,
  • organizacja zaopatrzenia materiałowo-technicznego, w tym przedstawianie Kierownikowi listy potrzeb do akceptacji,
  • gospodarowanie pieczęciami,
  • organizacja i zabezpieczenie techniczne obsługi poligraficznej,
  • organizacja konserwacja sprzętu i wyposażenia technicznego,
  • prenumerata czasopism,
  • dbanie o mienie znajdujące się w placówce,
  • informowanie na bieżąco Kierownika o zauważonych usterkach oraz uszkodzeniach powstałych w Ośrodku,
  • prowadzenie składu archiwalnego, w tym przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji,
  • koordynacja czynności kancelaryjnych,
  • obsługa skarg i wniosków,
  • sporządzanie pism z zakresu działalności Ośrodka,
  • opracowywanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych związanych z organizacją pracy Ośrodka,
  • sporządzanie umów, w tym umów związanych z zatrudnieniem pracowników i zleceniobiorców oraz umów i porozumień z instytucjami z zakresu dożywiania,
  • prowadzenie akt osobowych pracowników Ośrodka, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
  • prowadzenie list obecności,
  • prowadzenie ewidencji czasu pracy,
  • rozliczenia kadrowe, w tym urlopy i zwolnienia lekarskie -  prowadzenie rejestru,
  • wystawianie delegacji dla pracowników - prowadzenie rejestru,
  • organizowanie szkoleń dla pracowników, w tym szkoleń BHP,
  • sporządzanie sprawozdań z zakresu spraw kadrowych,
  • dokonywanie transmisji bankowych w systemie Home Banking podczas nieobecności głównego księgowego,
  • przetwarzanie danych osobowych gromadzonych w związku z realizacją przydzielonych obowiązków pracowniczych oraz zachowanie szczególnej staranności w trakcie wykonywania operacji przetwarzania danych w celu ochrony interesów osób, których one dotyczą zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych,
  • zastępstwo za nieobecnego pracownika ds. projektów,
  • zastępstwo za nieobecnego głównego księgowego,
  • inne zadania zlecone przez Kierownika.

Stanowisko ds. obsługi informatycznej


Kontakt

Jacek Olewiecki, Informatyk

Zadania

Stanowisko wykonuje w szczególności zadania w zakresie:

  • pełnienie obowiązków Administratora Systemu Informatycznego,
  • zapewnienie archiwizowania i zabezpieczenia baz danych na nośnikach elektronicznych,
  • dokonywanie przeglądów i bieżących konserwacji systemów oraz usuwanie usterek, w przypadku większych napraw kierowanie sprzętu do punktów serwisowych,
  • administrowanie stronami internetowymi Ośrodka,
  • rozpoznawanie potrzeb oraz organizowanie zakupu sprzętu komputerowego i oprogramowania,
  • doradztwo oraz pomoc w określaniu kierunków i sposobu informatyzacji Ośrodka,
  • dostarczanie nowych wersji oprogramowania do wszystkich działów Ośrodka,
  • instalacja i konfiguracja oprogramowania,
  • konsultacje w zakresie funkcjonowania i obsługi oprogramowania,
  • usuwanie nieprawidłowości w pracy systemów komputerowych,
  • przetwarzanie danych osobowych gromadzonych w związku z realizacją przydzielonych obowiązków pracowniczych oraz zachowanie szczególnej staranności w trakcie wykonywania operacji przetwarzania danych w celu ochrony interesów osób, których one dotyczą zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

Stanowisko - sprzątaczka, palacz c.o.


Zadania

Stanowisko wykonuje w szczególności zadania w zakresie:

  • utrzymywanie w czystości pomieszczeń Ośrodka i posesji wokół budynku,
  • zgłaszanie do Kierownika zapotrzebowania na środki czystości, materiały i sprzęt niezbędny do pracy,
  • racjonalne gospodarowanie zakupionymi środkami, materiałami oraz sprzętem,
  • palenie w piecu c.o.,
  • inne zadania zlecone przez Kierownika.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..