Ogłoszenie o pracę

Tytuł ogłoszenia
Praca dla pracownika socjalnego  
Forma zatrudnienia
umowa o pracę na czas określony  
Rodzaj pracy
inne - pole do podania szukanego hasła  
Stanowisko
pracownik socjalny  
E-mail
kancelaria@gops.goworowo.pl  
Telefon
29 7614015  
Fax
29 7614015  
Data składania
2020-12-17  
Data wygaśnięcia
2021-02-28  
Tagi
 
Województwo
MAZOWIECKIE  
Powiat
ostrołęcki  
Gmina
Goworowo
Miasto
Goworowo  
Ulica
ul. Księdza Stanisława Dulczewskiego  
Numer budynku
1A  

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Goworowie poszukuje osoby na stanowisko Pracownik socjalny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Goworowie,  ul. Ks. Stanisława Dulczewskiego 1A, 07-440 Goworowo, tel. 29 7614015

Wymagania niezbędne kandydata:

  1. Wykształcenie:
    Pracownikiem socjalnym może być osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:
    1) posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;
    2) ukończyła studia wyższe na kierunku praca socjalna;
    3) do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
    a) pedagogika,
    b) pedagogika specjalna,
    c) politologia,
    d) polityka społeczna,
    e) psychologia,
    f) socjologia,
    g) nauki o rodzinie.
  2. Ooba kandydująca na stanowisko nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  3. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
  4. Brak przeciwwskazań do wykonywania pracy na proponowanym stanowisku.
  5. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  6. Posiadanie obywatelstwa polskiego.P
  7. Posiadanie nieposzlakowanej opinii.
  8. Posiadanie prawa jazdy kat. B + samochód do realizacji pracy w terenie.
  9. Znajomość i umiejętność stosowania przepisów prawa  pozwalająca na wykonywanie zadań na powierzonym stanowisku, w szczególności:
    a) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
    b) ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
    c) ustawy z dnia 29 lipca 2005 r.  o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;
    d) ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
    e) ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii;
    f) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
    g) ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
    h) rozporządzeń do ww. ustaw.

Wymagania dodatkowe:

  1. Umiejętność organizacji pracy własnej.
  2. Umiejętność pracy w zespole.
  3. Komunikatywność.
  4. Terminowość.
  5. Odporność na stres.
  6. Samodzielność i samodyscyplina.
  7. Doświadczenie w pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych.

Zakres czynności wykonywanych na stanowisku:

  1. Praca socjalna.
  2. Dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
  3. Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy osobom, które dzięki niej będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji życiowej oraz skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w zakresie realizacji tych zadań.
  4. Pomoc dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej - w uzyskaniu poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe, organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy.
  5. Obsługa programu komputerowego „POMOST”.
  6. Udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
  7. Pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych.
  8. Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i negatywnych skutków zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa.
  9. Inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową.
  10. Współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrażaniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia mieszkańcom Gminy.
  11. Rozpoznanie potrzeb jednostkowych i środowiskowych oraz diagnostyka jednostkowa i środowiskowa, ze szczególnym uwzględnieniem pracy socjalnej i środowiskowej z osobami niepełnosprawnymi i ich rodzinami z terenu gminy Goworowo.
  12. Bezpośrednie i pośrednie udzielanie świadczeń pomocy społecznej, w tym wnioskowanie pomocy materialnej, rzeczowej, usługowej, pracy socjalnej.
  13. Współpraca z organizacjami społecznymi, organami administracji samorządowej, rządowej, zakładami pracy.
  14. Aktywizacja społeczności lokalnej w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb środowiska.
  15. Koordynacja zadań społecznych na rzecz poszczególnych osób i środowisk.
  16. Wnioskowanie o przydzielenie asystenta rodziny.
  17. Zawieranie kontraktów socjalnych z osobami lub rodzinami znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej celem jej rozwiązania.
  18. Prace w grupach roboczych wynikających z przydzielonego rejonu w celu rozwiązywania problemów związanych z wystąpieniem przemocy w rodzinie.
  19. Zawiadamianie Policji lub Prokuratury o powzięciu podejrzenia o popełnieniu ściganego z urzędu przestępstwa z użyciem przemocy w rodzinie.
  20. Odbieranie dziecka z rodziny w razie bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia dziecka w związku z przemocą w rodzinie i umieszczanie go u osoby najbliższej, w rodzinie zastępczej lub w placówce opiekuńczo-wychowawczej.
  21. Niezwłoczne powiadamianie sądu o odebraniu dziecka z rodziny i umieszczeniu go u osoby najbliższej, w rodzinie zastępczej lub w placówce opiekuńczo-wychowawczej.
  22. Pozyskiwanie środków zewnętrznych.
  23. Przygotowanie materiałów do sprawozdań.
  24. Prowadzenie spraw indywidualnych w formie papierowej i elektronicznej.
  25. Przetwarzanie danych osobowych gromadzonych w związku z realizacją przydzielonych obowiązków oraz zachowanie szczególnej staranności w trakcie przetwarzania danych w celu ochrony interesów osób, których one dotyczą, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  26. Przestrzeganie przepisów:
    1) ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1000),
    2) rozporządzenia Rady Ministrów Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. Nr 100, poz. 1024) oraz polityki bezpieczeństwa informacji i instrukcji zarządzania  systemem informatycznym,
    3) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  27. Zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych przed  nieuprawnionym dostępem, zniszczeniem i modyfikacją.
  28. Zachowanie w tajemnicy danych osobowych, które przetwarza oraz sposobów ich zabezpieczenia zarówno w czasie zatrudnienia, jak i po jego ustaniu.
  29. Przekazywanie do składnicy akt teczek aktowych w trybie i na warunkach określonych Zarządzeniem nr 8/2017 Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Goworowie z  dnia 8 maja 2017 r. w sprawie ustalenia instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania składnicy akt ze zm.
  30. Inne zadania zlecone przez Kierownika.

Informacje o warunkach pracy na stanowisku:

  1. Praca socjalna z rodziną na terenie Gminy Goworowo oraz w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Goworowie w wymiarze czasu pracy 1 etat (40-godzinny tygodniowy wymiar czasu pracy).
  2. Obsługa komputera.
  3. Obsługa sprzętu biurowego (drukarka, kopiarka, niszczarka, skaner).
  4. Wynagrodzenie wynikające z osobistego zaszeregowania zgodne z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz regulaminem wynagradzania pracodawcy.
  5. Praca w budynku bez windy.

Wymagane dokumenty:

  1. CV.
  2. List motywacyjny oraz informacje, o których mowa w art. 221 Kodeksu pracy, tj. imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia.
  3. Kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
  4. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje, poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata.
  5. Kserokopie dokumentów potwierdzających zatrudnienie, poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata.
  6. Oświadczenia o niekaralności, o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, o stanie zdrowia pozwalającym na podjęcie zatrudnienia na w/w stanowisku, o braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na proponowanym stanowisku, o posiadaniu obywatelstwa polskiego, o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do realizacji celów rekrutacji w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Goworowie, zgodnie z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE i ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.

Miejsce i termin składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach
z dopiskiem „Kandydat na stanowisko Pracownik socjalny” osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Goworowie, ul. Ks. Stanisława Dulczewskiego 1A, 07-440 Goworowo, w godz. 7:30-15:30 lub za pośrednictwem poczty (decyduje data wpływu do siedziby GOPS w Goworowie) do dnia 17.12.2020 r.

Złożone dokumenty zostaną rozpatrzone pod względem spełniania wymogów formalnych.

Osoby, których aplikacje przejdą pozytywnie proces weryfikacji formalnej zostaną poinformowane telefonicznie i zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną.

Informacja o zatrudnieniu Pracownika socjalnego  będzie umieszczona na stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Goworowie.
Osoby, które nie przejdą pozytywnie procesu rekrutacji proszone są o osobiste odbieranie złożonych dokumentów aplikacyjnych w siedzibie GOPS w Goworowie – dokumenty nie będą odsyłane pocztą i po upływie 6 miesięcy zostaną zniszczone.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..