2021-11-25

Sekcja obsługi świadczeń pomocy społecznej i projektów

Stanowisko ds. sekcji świadczeń


Kontakt

Agnieszka Markowska, Referent ds. sekcji świadczeń

Telefon

29 7614015

Sprawy do załatwienia

Przyznanie zasiłku stałego, przyznanie zasiłku okresowego, przyznanie zasiłku celowego, przyznanie specjalnego zasiłku celowego, sprawienie pogrzebu, udzielenie schronienia, przyznanie pomocy w formie posiłku, Program „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023.

Zadania

Stanowisko wykonuje w szczególności zadania w zakresie:

  • opracowywanie corocznych bilansów, potrzeb i środków na pomoc społeczną i ustalenie na tej podstawie środków budżetowych na działalność pomocy środowiskowej, w tym sporządzanie bilansu potrzeb i analiz z wykonywanych planów finansowych w zakresie prowadzonych spraw,
  • przygotowywanie dokumentacji związanej z udzielaniem pomocy w formie świadczeń finansowych, pomocy w naturze, dożywiania oraz usług, osobom i rodzinom wymagającym wsparcia ze środków pomocy społecznej, a także prowadzenie dokumentacji związanej z wypłatą świadczeń z pomocy społecznej, w tym składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne,
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej udzielanych form pomocy wynikających z ustawy o pomocy społecznej i innych aktów prawnych mających na celu ochronę poziomu życia klientów pomocy społecznej,
  • przygotowanie projektów decyzji i wydawanie decyzji administracyjnych, w zakresie pomocy materialnej, rzeczowej, usług opiekuńczych,  specjalistycznych usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, z dokładnym uzasadnieniem, szczególnie w przypadku decyzji odmownych,
  • przygotowywanie projektów decyzji i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie potwierdzenia prawa do świadczeń opieki zdrowotnej, z dokładnym uzasadnieniem, szczególnie w przypadku decyzji odmownych,
  • przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej odwołań od decyzji administracyjnych,
  • prowadzenie ewidencji udzielanych świadczeń zgodnie z klasyfikacją zawartą w instrukcji kancelaryjnej, zgodnie z zaleceniami władz zwierzchnich,
  • prowadzenie dokumentacji i ewidencjonowanie pomocy rzeczowej klientów pomocy społecznej,
  • prowadzenie dokumentacji, przygotowanie i wydawanie decyzji związanych z wydawaniem skierowań i ustaleniem opłat za pobyt w placówkach pomocy społecznej, z dokładnym uzasadnieniem, szczególnie w przypadku decyzji odmownych,
  • prowadzenie spraw indywidualnych w formie papierowej i elektronicznej,
  • prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem stosownej dokumentacji z zakresu należności z tytułu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej, z tytułu opłat określonych przepisami ustawy o pomocy społecznej oraz z tytułu nienależnie pobranych świadczeń podlegających ściągnięciu w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
  • sporządzanie sprawozdań zgodnie z przepisami i wytycznymi władz zwierzchnich w formie papierowej i elektronicznej, tym w systemie POMOST i CAS,
  • sporządzanie list wypłat dla klientów pomocy społecznej,
  • przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń o przyznanych świadczeniach z pomocy społecznej,
  • przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń i informacji na żądanie uprawnionych instytucji,
  • należyte przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów i sprawozdań,
  • przetwarzanie danych osobowych gromadzonych w związku z realizacją przydzielonych obowiązków pracowniczych oraz zachowanie szczególnej staranności w trakcie wykonywania operacji przetwarzania danych w celu ochrony interesów osób, których one dotyczą zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych,
  • zastępstwo za nieobecnego pracownika ds. projektów,
  • zastępstwo za nieobecnego pracownika ds. kancelaryjnych i kadrowych - sekretarkę,
  • inne zadania zlecone przez Kierownika.

Stanowisko ds. projektów


Kontakt

Ewa Skrodzka, Pracownik socjalny ds. projektów

Anna Gałązka, zastępstwo

Telefon

29 7614015

Sprawy do załatwienia

Zamówienia publiczne.

Zadania

Stanowisko wykonuje w szczególności zadania w zakresie:

  • przygotowanie projektów,
  • przygotowanie, prowadzenie dokumentacji projektowej (poza dokumentacją kontraktu uczestnika projektu),
  • przygotowanie ofert i procedur wyłaniania wykonawców,
  • przygotowanie wniosku o płatność od strony merytorycznej i sprawozdawczej,
  • uzupełnianie formularza PEFS,
  • rozliczanie wniosków pod względem merytorycznym,
  • inne czynności związane z przygotowaniem i realizacją projektu,
  • udział w wykonywaniu zadań i czynności w zakresie formalno-prawnego przygotowywania i przeprowadzania postępowań o udzielanie zamówień publicznych  zgodnie z zasadami i trybami określonymi w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz w wewnętrznym Regulaminie udzielania zamówień publicznych,
  • sprawowanie kontroli nad prawidłowym oszacowaniem wartości przedmiotu zamówienia w zakresie zgodności z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych,
  • opracowywanie projektów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
  • porozumiewanie się z wykonawcami w celu wyjaśnienia wątpliwości i zapytań do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie procedury przetargowej w trakcie trwania postępowania,
  • przygotowywanie odpowiedzi na zapytania wykonawców,
  • ocenę ofert,
  • przedstawianie Komisji Przetargowej propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej lub unieważnienia postępowania,
  • informowanie wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty, ofertach odrzuconych oraz o wykonawcach wykluczonych z postępowania,
  • wnioskowanie do Działu Księgowości o zwrot wadium wykonawcom,
  • dokumentowanie podejmowanych w postępowaniu czynności polegających na sporządzaniu protokołu postępowania wraz z załącznikami,
  • udział w pracach Komisji Przetargowej, w zakresie określonym w Regulaminie udzielania zamówień publicznych obowiązującym w jednostce,
  • prowadzenie ewidencji zamówień udzielanych przez jednostkę, monitoring wydatków, opracowywanie analiz, ocen i informacji dotyczących powierzonych zadań,
  • współpracę z Urzędem Zamówień Publicznych,
  • sporządzanie sprawozdań,
  • znajomość przepisów prawa w zakresie zamówień publicznych,
  • sporządzanie list wypłat na zasiłki dla klientów pomocy społecznej,
  • dokonywanie transmisji bankowych z zasiłkami dla podopiecznych w systemie Home Banking,
  • realizacje finansowe i niefinansowe w systemie POMOST,
  • sporządzanie dokumentów rozliczeniowych, zgłoszeniowych, wydruki RMUA dla klientów, korekty w systemie Płatnik,
  • sporządzanie sprawozdań w systemie POMOST oraz CAS,
  • sporządzanie pism dotyczących sprawozdań oraz zapotrzebowania na środki finansowe,
  • prowadzenie rejestrów zadań zleconych i zadań własnych,
  • wydawanie druków, przyjmowanie wniosków (wraz z załącznikami) oraz udzielanie informacji z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, Karty Dużej Rodziny i świadczeń wychowawczych,
  • prowadzenie postępowania i wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych,  dodatków energetycznych, Karty Dużej Rodziny, w formie papierowej i elektronicznej,
  • prowadzenie postępowania i przygotowywanie projektów decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu świadczeń wychowawczych w formie papierowej i elektronicznej,
  • sporządzanie list wypłat w terminach przewidzianych ustawą oraz aktami wykonawczymi i ustaleniami władz zwierzchnich w formie papierowej i elektronicznej z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych,  dodatków energetycznych,
  • sporządzanie sprawozdań i informacji zgodnie z wymogami zawartymi w przepisach prawa, wytycznych i ustaleniach władz zwierzchnich z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, Karty Dużej Rodziny,
  • diagnozowanie potrzeb i składanie zapotrzebowania na ilość środków niezbędnych do wypłaty świadczeń z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych,  dodatków energetycznych,
  • prowadzenie rejestrów przyznawanych świadczeń w formie papierowej i elektronicznej z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych,  dodatków energetycznych, Karty Dużej Rodziny,
  • przygotowanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej odwołania II instancji z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych,  dodatków energetycznych, Karty Dużej Rodziny,
  • przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń z zakresu  stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, Karty Dużej Rodziny,
  • prowadzenie spraw z zakresu nienależnie pobranych świadczeń z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych,
  • przetwarzanie danych osobowych gromadzonych w związku z realizacją przydzielonych obowiązków pracowniczych oraz zachowanie szczególnej staranności w trakcie wykonywania operacji przetwarzania danych w celu ochrony interesów osób, których one dotyczą zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych,
  • zastępstwo za nieobecnego pracownika ds. sekcji świadczeń,
  • zastępstwo za nieobecnego pracownika z Działu Świadczeń Rodzinnych,
  • zastępstwo za nieobecnego pracownika ds. kancelaryjnych i kadrowych -sekretarkę,
  • inne zadania zlecone przez Kierownika.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..