2021-11-25
Sekcja obsługi świadczeń pomocy społecznej i projektów
Stanowisko ds. sekcji świadczeń
Kontakt
Agnieszka Markowska, Referent ds. sekcji świadczeń
Telefon
29 7614015
Sprawy do załatwienia
Przyznanie zasiłku stałego, przyznanie zasiłku okresowego, przyznanie zasiłku celowego, przyznanie specjalnego zasiłku celowego, sprawienie pogrzebu, udzielenie schronienia, przyznanie pomocy w formie posiłku, Program „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023.
Zadania
Stanowisko wykonuje w szczególności zadania w zakresie:
- opracowywanie corocznych bilansów, potrzeb i środków na pomoc społeczną i ustalenie na tej podstawie środków budżetowych na działalność pomocy środowiskowej, w tym sporządzanie bilansu potrzeb i analiz z wykonywanych planów finansowych w zakresie prowadzonych spraw,
- przygotowywanie dokumentacji związanej z udzielaniem pomocy w formie świadczeń finansowych, pomocy w naturze, dożywiania oraz usług, osobom i rodzinom wymagającym wsparcia ze środków pomocy społecznej, a także prowadzenie dokumentacji związanej z wypłatą świadczeń z pomocy społecznej, w tym składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej udzielanych form pomocy wynikających z ustawy o pomocy społecznej i innych aktów prawnych mających na celu ochronę poziomu życia klientów pomocy społecznej,
- przygotowanie projektów decyzji i wydawanie decyzji administracyjnych, w zakresie pomocy materialnej, rzeczowej, usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, z dokładnym uzasadnieniem, szczególnie w przypadku decyzji odmownych,
- przygotowywanie projektów decyzji i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie potwierdzenia prawa do świadczeń opieki zdrowotnej, z dokładnym uzasadnieniem, szczególnie w przypadku decyzji odmownych,
- przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej odwołań od decyzji administracyjnych,
- prowadzenie ewidencji udzielanych świadczeń zgodnie z klasyfikacją zawartą w instrukcji kancelaryjnej, zgodnie z zaleceniami władz zwierzchnich,
- prowadzenie dokumentacji i ewidencjonowanie pomocy rzeczowej klientów pomocy społecznej,
- prowadzenie dokumentacji, przygotowanie i wydawanie decyzji związanych z wydawaniem skierowań i ustaleniem opłat za pobyt w placówkach pomocy społecznej, z dokładnym uzasadnieniem, szczególnie w przypadku decyzji odmownych,
- prowadzenie spraw indywidualnych w formie papierowej i elektronicznej,
- prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem stosownej dokumentacji z zakresu należności z tytułu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej, z tytułu opłat określonych przepisami ustawy o pomocy społecznej oraz z tytułu nienależnie pobranych świadczeń podlegających ściągnięciu w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- sporządzanie sprawozdań zgodnie z przepisami i wytycznymi władz zwierzchnich w formie papierowej i elektronicznej, tym w systemie POMOST i CAS,
- sporządzanie list wypłat dla klientów pomocy społecznej,
- przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń o przyznanych świadczeniach z pomocy społecznej,
- przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń i informacji na żądanie uprawnionych instytucji,
- należyte przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów i sprawozdań,
- przetwarzanie danych osobowych gromadzonych w związku z realizacją przydzielonych obowiązków pracowniczych oraz zachowanie szczególnej staranności w trakcie wykonywania operacji przetwarzania danych w celu ochrony interesów osób, których one dotyczą zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych,
- zastępstwo za nieobecnego pracownika ds. projektów,
- zastępstwo za nieobecnego pracownika ds. kancelaryjnych i kadrowych - sekretarkę,
- inne zadania zlecone przez Kierownika.
Stanowisko ds. projektów
Kontakt
Ewa Skrodzka, Pracownik socjalny ds. projektów
Anna Gałązka, zastępstwo
Telefon
29 7614015
Sprawy do załatwienia
Zamówienia publiczne.
Zadania
Stanowisko wykonuje w szczególności zadania w zakresie:
- przygotowanie projektów,
- przygotowanie, prowadzenie dokumentacji projektowej (poza dokumentacją kontraktu uczestnika projektu),
- przygotowanie ofert i procedur wyłaniania wykonawców,
- przygotowanie wniosku o płatność od strony merytorycznej i sprawozdawczej,
- uzupełnianie formularza PEFS,
- rozliczanie wniosków pod względem merytorycznym,
- inne czynności związane z przygotowaniem i realizacją projektu,
- udział w wykonywaniu zadań i czynności w zakresie formalno-prawnego przygotowywania i przeprowadzania postępowań o udzielanie zamówień publicznych zgodnie z zasadami i trybami określonymi w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz w wewnętrznym Regulaminie udzielania zamówień publicznych,
- sprawowanie kontroli nad prawidłowym oszacowaniem wartości przedmiotu zamówienia w zakresie zgodności z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych,
- opracowywanie projektów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
- porozumiewanie się z wykonawcami w celu wyjaśnienia wątpliwości i zapytań do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie procedury przetargowej w trakcie trwania postępowania,
- przygotowywanie odpowiedzi na zapytania wykonawców,
- ocenę ofert,
- przedstawianie Komisji Przetargowej propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej lub unieważnienia postępowania,
- informowanie wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty, ofertach odrzuconych oraz o wykonawcach wykluczonych z postępowania,
- wnioskowanie do Działu Księgowości o zwrot wadium wykonawcom,
- dokumentowanie podejmowanych w postępowaniu czynności polegających na sporządzaniu protokołu postępowania wraz z załącznikami,
- udział w pracach Komisji Przetargowej, w zakresie określonym w Regulaminie udzielania zamówień publicznych obowiązującym w jednostce,
- prowadzenie ewidencji zamówień udzielanych przez jednostkę, monitoring wydatków, opracowywanie analiz, ocen i informacji dotyczących powierzonych zadań,
- współpracę z Urzędem Zamówień Publicznych,
- sporządzanie sprawozdań,
- znajomość przepisów prawa w zakresie zamówień publicznych,
- sporządzanie list wypłat na zasiłki dla klientów pomocy społecznej,
- dokonywanie transmisji bankowych z zasiłkami dla podopiecznych w systemie Home Banking,
- realizacje finansowe i niefinansowe w systemie POMOST,
- sporządzanie dokumentów rozliczeniowych, zgłoszeniowych, wydruki RMUA dla klientów, korekty w systemie Płatnik,
- sporządzanie sprawozdań w systemie POMOST oraz CAS,
- sporządzanie pism dotyczących sprawozdań oraz zapotrzebowania na środki finansowe,
- prowadzenie rejestrów zadań zleconych i zadań własnych,
- wydawanie druków, przyjmowanie wniosków (wraz z załącznikami) oraz udzielanie informacji z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, Karty Dużej Rodziny i świadczeń wychowawczych,
- prowadzenie postępowania i wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, Karty Dużej Rodziny, w formie papierowej i elektronicznej,
- prowadzenie postępowania i przygotowywanie projektów decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu świadczeń wychowawczych w formie papierowej i elektronicznej,
- sporządzanie list wypłat w terminach przewidzianych ustawą oraz aktami wykonawczymi i ustaleniami władz zwierzchnich w formie papierowej i elektronicznej z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych,
- sporządzanie sprawozdań i informacji zgodnie z wymogami zawartymi w przepisach prawa, wytycznych i ustaleniach władz zwierzchnich z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, Karty Dużej Rodziny,
- diagnozowanie potrzeb i składanie zapotrzebowania na ilość środków niezbędnych do wypłaty świadczeń z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych,
- prowadzenie rejestrów przyznawanych świadczeń w formie papierowej i elektronicznej z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, Karty Dużej Rodziny,
- przygotowanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej odwołania II instancji z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, Karty Dużej Rodziny,
- przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, Karty Dużej Rodziny,
- prowadzenie spraw z zakresu nienależnie pobranych świadczeń z zakresu stypendiów szkolnych, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych,
- przetwarzanie danych osobowych gromadzonych w związku z realizacją przydzielonych obowiązków pracowniczych oraz zachowanie szczególnej staranności w trakcie wykonywania operacji przetwarzania danych w celu ochrony interesów osób, których one dotyczą zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych,
- zastępstwo za nieobecnego pracownika ds. sekcji świadczeń,
- zastępstwo za nieobecnego pracownika z Działu Świadczeń Rodzinnych,
- zastępstwo za nieobecnego pracownika ds. kancelaryjnych i kadrowych -sekretarkę,
- inne zadania zlecone przez Kierownika.