2021-11-25

Sekcja Pomocy Niematerialnej

Koordynator pracy socjalnej i środowiskowej, usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, pieczy zastępczej, wolontariatu, grup wsparcia oraz realizacji gminnego programu przeciwdziałania alkoholizmowi, koordynator zatrudnienia z zakresu staży i prac interwencyjnych


Kontakt

Janusz Świderski, Kierownik GOPS

Telefon

29 7614015

Sprawy do załatwienia

Praca socjalna, usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi,wolontariat

Zadania

Stanowisko wykonuje w szczególności zadania w zakresie:

  • organizacja i prowadzenie opieki nad chorymi i niepełnosprawnymi w domu, a w szczególności świadczenie nadzoru w zakresie podstawowej opieki higieniczno-sanitarnej, pielęgnacji zleconej przez lekarza, zaspokajania potrzeb codzienno-bytowych,
  • pozyskiwanie kandydatek do zatrudnienia w charakterze opiekunek środowiskowych, pielęgniarek środowiskowych i realizatorów specjalistycznych usług opiekuńczych dla  osób z zaburzeniami psychicznymi,
  • wdrażanie do obowiązków opiekunek środowiskowych, świadczących usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze,
  • nadzór i kontrolę środowiskową nad jakością sprawowanych usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
  • podejmowanie działań odnośnie zgłaszanych przez pracowników socjalnych spraw, w których występują problemy związane z alkoholizmem, przemocą, chorobami psychicznymi, bezrobociem itp.,
  • organizacja pracy wolontariatu,
  • aktywizacja środowiska,
  • kontakt z policją, sądem i innymi instytucjami,
  • kontakt z lekarzem pierwszego kontaktu, poradnią zdrowia psychicznego i poradnią leczenia uzależnień,
  • nadzór nad wykonywaniem prac społecznie-użytecznych,
  • współpracę z organizacjami pozarządowymi, klubami seniora, grupami wsparcia i grupami samopomocowymi,
  • pozyskiwanie funduszy pozabudżetowych i pomocy rzeczowej na rzecz klientów pomocy społecznej,
  • prowadzenie merytorycznego nadzoru nad pracą środowiskową pracowników socjalnych,
  • zatwierdzanie indywidualnych wniosków o przyznanie klientom pomocy w formach określonych w ustawie o pomocy społecznej,
  • prowadzenie kontroli wewnętrznej nad pracownikami socjalnymi, osobami sprawującymi usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
  • nadzór merytoryczny nad pracą pracowników Działu Pomocy Społecznej,
  • sporządzanie sprawozdań w uzgodnieniu z pracownikami socjalnymi i pracownikiem ds. sekcji świadczeń,
  • prowadzenie spraw indywidualnych w formie papierowej i elektronicznej,
  • zastępstwo w czasie nieobecności Kierownika i wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu pomocy społecznej,
  • przetwarzanie danych osobowych gromadzonych w związku z realizacją przydzielonych obowiązków pracowniczych oraz zachowanie szczególnej staranności w trakcie wykonywania operacji przetwarzania danych osobowych w celu ochrony interesów osób, których one dotyczą,
  • inne zadania zlecone przez Kierownika.

Realizator specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi


Kontakt

Magdalena Rabuczewska, Specjalista pracy z rodziną

Telefon

29 7614015

Sprawy do załatwienia

Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.

Zadania

Stanowisko wykonuje w szczególności zadania w zakresie:

  • uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
    • kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:
      • samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,
      • dbałość o higienę i wygląd,
      • utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,
        wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
      • korzystanie z usług różnych instytucji;
    • interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
      • pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
      • ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
      • doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
      • kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
      • współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,
    • pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:
      • w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,
      • w wypełnieniu dokumentów urzędowych;
    • wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
      • w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy,
      • w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,
      • w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą,
      • w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku;
    • pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
      • nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,
      • pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
      • zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe;
  • pielęgnację - jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
    • pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
    • uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
    • pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
    • pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
    • w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,
    • pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
    • pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;
  • rehabilitację fizyczną i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych:
    • zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
    • współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług;
  • pomoc mieszkaniową, w tym:
    • w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
    • w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
    • kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu;
  • zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego;
  • przetwarzanie danych osobowych gromadzonych w związku z realizacją przydzielonych obowiązków pracowniczych oraz zachowanie szczególnej staranności w trakcie wykonywania operacji przetwarzania danych w celu ochrony interesów osób, których one dotyczą;
  • inne zadania zlecone przez Kierownika.

Stanowisko opiekunki środowiskowej


Kontakt

Iwona Dąbkowska, Opiekunka środowiskowa

Małgorzata Orłowska, Opiekunka środowiskowa

Telefon

29 7614015

Sprawy do załatwienia

Usługi opiekuńcze.

Zadania

Stanowisko wykonuje w szczególności zadania w zakresie:

  • sprawowanie opieki nad chorymi i niepełnosprawnymi w ich domach w zakresie podstawowej opieki higieniczno-sanitarnej i pielęgnacji zleconej przez lekarza,
  • pomoc osobie, u której sprawowane są usługi w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych,
  • nadzór nad przyjmowanymi lekami oraz realizację drobnych zabiegów pielęgnacyjnych,
  • realizację codziennych zakupów i przygotowywanie posiłków,
  • utrzymywanie w czystości chorego i jego otoczenia,
  • kontakt z lekarzem rodzinnym, pielęgniarką środowiskową i pracownikiem socjalnym,
  • zapewnienie (w miarę możliwości) kontaktu z otoczeniem i rodziną,
  • prowadzenie comiesięcznej kontrolki usług,
  • przetwarzanie danych osobowych gromadzonych w związku z realizacją przydzielonych obowiązków pracowniczych oraz zachowanie szczególnej staranności w trakcie wykonywania operacji przetwarzania danych w celu ochrony interesów osób, których one dotyczą,
  • inne zadania zlecone przez Kierownika.

Stanowisko konsultanta ds. uzależnień


Kontakt

Agata Podmostko, Konsultant ds. uzależnień i przemocy w rodzinie

Telefon

29 7614015

Sprawy do załatwienia

Punkt konsultacyjny ds. uzależnień i przemocy w rodzinie.

Zadania

Stanowisko wykonuje w szczególności zadania w zakresie:

  • realizacja gminnego programu przeciwdziałania alkoholizmowi zatwierdzonego corocznie przez Radę,
  • realizacja ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii,
  • realizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
  • prowadzenie punktu konsultacyjnego ds. uzależnień i przemocy w rodzinie,
  • motywowanie osób uzależnionych do podjęcia leczenia odwykowego, wspieranie trzeźwości po leczeniu odwykowym,
  • współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Goworowie,
  • współpraca z lekarzem rodzinnym, pielęgniarką środowiskową, pracownikiem socjalnym, pedagogiem szkolnym, asystentem rodziny, policją, sądem,
  • prowadzenie programów edukacyjnych w szkołach, wywiadówek terapeutycznych z rodzicami, nauczycielami i młodzieżą,
  • prowadzenie akcji informacyjnej o uzależnieniach w Gminie,
  • prowadzenie analizy stanu potrzeb w zakresie uzależnień,
  • wykonywanie innych zadań wynikających z zapobiegania i rozprzestrzeniania się problemu alkoholowego i narkomanii w Gminie,
  • sporządzanie sprawozdań i informacji z prowadzonej działalności w Punkcie Konsultacyjnym ds. uzależnień i przemocy w rodzinie,
  • zachowanie tajemnicy służbowej w trakcie zatrudnienia i po jego ustaniu,
  • przetwarzanie danych osobowych gromadzonych w związku z realizacją przydzielonych obowiązków pracowniczych oraz zachowanie szczególnej staranności w trakcie wykonywania operacji przetwarzania danych w celu ochrony interesów osób, których one dotyczą,
  • inne zadania zlecone przez Kierownika.

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..